Sunday, July 24, 2011

Family Day Opisku

Tahun ni 2011.. opisku buat Hari Keluarga kat negeri Pahang pulak.. kat Gambang.. kat ne lagi? Bukit Gambar Resort City la... situ je yg menarik kalo sebut Gambang.. nasib baik la ngam2 je lepas hubby balik Jumaat, Sabtu dah gerak g Gambang.. alhamdulillah dapat gak join.. kalo tak, aku tak jadi nak p.. same jugak la dgn mmber aku Ewin yg lakinya tgh offshore plak time tuh.. tapi sporting she went there too! Sebilik dengan Zarith.. jadi minah bujang.. opss... yang bagusnya siap bawak photo with her hubby (framed ok). katanya biar dia rasa "dia ada". wahhh gittuuu.... romantikk ko ewin.. hehehe

So pagi Sabtu, 23 Julai tuh gerak dlm 10.30 am lambat sket sbb tunggu cik mek molek zarith dari tempat berkumpul iaitu di rumah aku.. pegi 2 kete.. konvoi.. sbb Ewin 1st time lalu LPT.. dia tak biasa dgn jalan tuh.. tp bile dikenang2 balik, bleh tahan laju jugek dia bawak.. kalo ikut bahaya jugek sbb takde experience lalu situ kan.. kona sini kona sana.. lap tuh kene bajet2 minyak dia.. brake kene control bebetul..

Sepanjang perjalanan ke Gambang
syukur sume berjalan baik sampai la ngam2 kul 3 pm kat lobi BGRC.. info pasal resort ni bleh tgk kat sini. Orang ramai betul.. menurut makluman urusetia, ada 26 club lagi yg ada weekend tuh.. pehhh boleh bayangla kan.. macam2 kaler baju ada... tp kami je pakai baju gambang.. (baju sponser wooo)
Tentatif petang lepas Check in, sukaneka..  start kul 430.. tapi masa tu cuaca agak gelap, berangin.. tengok macam nak ujan jew.. huuu...

Studio suite - spacious giler

aku and da geng (gelaran yg diberi oleh urusetia sbb amek family suite join dgn ewin zarith at the 1st place).. pon menapak la ke padang.. semangattt.... tp sampai2 je tak ramai lg.. so lepak2 la bawah kemah.. nasib baik auni behaved.. dia suka bersosial ni.. tak kesah la sape2 amek dia pon... so mamanye memang rilek la kalo time orang ramai ni.. sbb auni akan di dukung bergilir2 semantara aku bersuka ria dgn geng2! haha.. 

so aku tak melepaskan peluang sukaneka ni.. aku join 2 game, boling ape ntah (tak igt lak namanye) dengan game "Semakin jauh semakin sayang".. haa yg ni game berpasangan. best tapi aku tak menang pon.. takpela yg penting happyy... and enjoyyyy... tp sukaneka ni sekejap je jalan sebab tak lama tuh ujan turun dengan lebatnyeee siap anginn...


Malam plak sambung xtvt dinner.. yang ni memang sentiasa dinanti2 kan.. yelah makan besar.. macam2 nak makan.. perut je tak muat.. kalo leh tapau kan besst. hehehe... temanye adalah "Bunga-bunga". aku pakai je mane yg ada. takde beli2 sewa bagai pon.. sbb dah bleh agak dinner kalo kalangan orang-orang IT ni biasanye wasatiah je... susah nak ikut tema nie.. huhuuh suka2 kutuk jgn maraaa sbb rasanye memang kebenaran. aku n da geng boleh la dikatakan ikut tema sket2 (perasan okey!)... majlis start kul 830..tp kami sampai dlm 845.. sume orang dah ada.. adehhh maluuu nak masuk sbb lmbt.. tp wt muka keras je.. then acara pon bermula.. lepas ucapan2 bleh p makan.. buffet... menerkam la ape lg.. makanan boleh tahan la.. byk lebih plak tuh.. tak tau la ape jadi dgn lebih2 an lauk tuh.. kek pon ada tapi telupa nak amek. huk3.. 

lucky draw pon ada.. setiap staff kompem dapat.. cuma adiah nye la lain2 .. nasib,, grand prize TV plasma 32". dinar emas.. tp bukan aku jugak yg bernasib baik. orang lain.. aku dapat hamper je. takpela bersyukur dgn ape yg ada..geng aku yg lain laa dpt best! jeles i tauuuu


masa tgh dinner ni hubby dapat berita dukacite... pak sedaranya telah kembali ke rahmatullah sbb sakit barah hati.. innalillah... so kitorg balik kampung keesokan pagi lepas subuh menziarahi arwah.. tak join yang lain2 mandi kat water park.. wrist band tu pon kire burn.. nak bagi org pon sume orang dah ade tiket. but it's ok sbb ni kali kedua kami p Gambang Water Park.. gambar tak banyak amek sebab sibuk beborak.. yela kan dah nama family day.. it's time for me, family and friends to get together getheerrr.. haaa... gitu kn.. ni pon byk gambar dicilok dari fb Mazuien... lupa nak mintak izin.. harap beliau benarkan. he heee... ok jumpe lg di lain post.. daaa!!!

3 comments:

  1. Hi Yati, tak tau pulak ko ada blog. aku follow kau ye =)

    ReplyDelete
  2. aku baru je start bulan 6 shue.. tetiba datang idea nak buat blog. actually utk tatapan hubby aku time dia p offshore :). btw, thanks follow..

    ReplyDelete
  3. best la gi jalan2 kat Gambang...xdapat nak gi,sbb husband keje..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers