Wednesday, August 1, 2012

Menunggu Hari...

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan..

Ihsan Google

Hari ni dah masuk pon bulan Ogos.. iaitu bulan kemerdekaan dan yang paling teruja adalah makin hampir kepada EDD aku.. dah 38++ weeks dah rupanya. pejam celik sekejap pulak rasa pregnancy yang kali ni..
Alhamdulillah sepanjang kehamilan ni, aku diberikan kesihatan yang baik.. cuma sekali je batuk.. Syukur sangat padaMu Ya Allah..

Bersyukur jugak puasa pon masih larat dan tak tinggal lagi. Dan yang paling memelikkan diri sendiri - aku rajin nak ke dapur time 3rd trimester (ups kantoi sebab memang tak rajin masak ;P).. lagi la time puasa ni.. boleh kata hari2 gakla masak. baru sekali je beli kat bazaar ramadhan tu. tapi tu sume pon ada penyebab... sebab en hubby turut turun padang sama-sama bersilat kat dapur. tapi dia akan tunggu aku balik keje then sama2 start masak.. pembantu yang cemerlang lah kirenye. hehe.. siap prepare kueh bagai tiap kali bebuka.. wuhuu.. tapi biasa kueh ikut selera dia la.. macam semalam buat pisang sira. siap makan dengan eskem.. terangkat abis.. makan sejuk2 plak tuh.. wallaahhh... upss takleh cite lelebih terliur plak. hehehe

ok cukupla cite pasal makanan kan.. bukan itu yang jadi keutamaan masa bulan puasa ni. yang penting pengisian.. tp dalam keadaan aku yang cenggini, semakin cepat mengah macam agak terbantut.. yang mana termampu jelah.. kadang-kadang bila rasa penat sgt sampai semayang pon cara duduk. macam kurang zat je rasa.. tapi yang pasti berat menurun 2 kg masa 1st week puasa tu. sbb makan tak byk mana.. perut dah sempit kan, nak makan byk2 pon tak lepas nyawa plak nanti. hehee..

so dengan hampirnya waktu yang sedang ditunggu-tunggu ni, saya pinta jutaan keampunan dan kemaafan dari kawan-kawan, keluarga dan yang mengenali diri ni terutama sekali dari en suami yang banyak bersabar dengan karenah isterinya ini...huhu.. semoga segala urusan kita dipermudahkan.. Insyaallah :).. Wassalam...











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Pregnancy tickers